عیب یابی و تعمیر

رایج‌ترین خرابی های آیفون تصویری و صوتی + روش های عیب یابی

خرابی های رایج آیفون
  • امروزه آیفون‌های صوتی جای خود را به آیفون‌های تصویری داده‌اند و مردم در بیشتر خانه‌ها و ویلاها ترجیح می‌دهند از آیفون تصویری استفاده کنند. با وجود اینکه آیفون صوتی هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارد، اما ایمنی و امنیت خانه با آیفون تصویری بالاتر خواهد رفت.
    آیفون‌ تصویری در مقایسه با آیفون صوتی در صورت خرابی نیاز به تعمیرات پیچیده‌تری دارند، پس بهتر است قبل از هرگونه اقدامی عیب‌یابی آن را انجام دهید.

    ما در این مطلب در کنار شما هستیم تا اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با خرابی آیفون تصویری و صوتی، دلیل خرابی آیفون و تعمیر آن در اختیار شما قرار دهیم.

    دلایل متداول خرابی آیفون تصویری و صوتی

    خرابی آیفون تصویری و صوتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر یک از این عوامل به نحوی موجب خرابی آیفون می‌شوند. اما از مهم‌ترین و شایع‌ترین علل خرابی آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • نصب اشتباه: برای نصب آیفون تصویری و صوتی بهتر است از نمایندگی بخواهید که آن را نصب کند، یک نصاب تازه‌کار هم می‌تواند نصب آن را انجام دهد اما ممکن است دچار اشتباهاتی شود که بعدها موجب خرابی آیفون خواهد شد.
    • نوسانات برق: سیم کشی ضعیف و قدیمی در ساختمان ممکن است با نوسان برق همراه باشد، نوسان برق هم به مرور زمان به قطعات و برد آیفون آسیب می‌زند و موجب خراب شدن دستگاه می‌شود. بهتر است از یک منبع تغذیه مطمئن و سیم برق استاندارد استفاده کنید. برای خرید سیم برق مناسب و سایر ملزومات نصب آیفون‌ تصویری و صوتی می‌توانید به وب‌سایت الفبای برق مراجعه کنید.
    • ضد آب نبودن پنل آیفون تصویری: پنل آیفون تصویری که در بیرون ساختمان نصب می‌شود باید ضدآب باشد تا در زمان بارش برف و باران اتصالی نکند. بهترین عایق برای پنل آیفون استفاده از چسب سیلیکون است.
    • عدم نصب ترانس تغذیه در محل مناسب: بهتر است ترانس تغذیه را در محلی نزدیک به پنل آیفون تصویری و صوتی نصب کنید، هرچه این فاصله کمتر باشد افت ولتاژ هم کمتر خواهد بود.
    • استفاده نادرست از مانیتور و پنل: مانیتور و پنل آیفون تصویری و صوتی مانند دیگر وسایل الکتریکی نیاز به نگهداری و مراقبت دارند، جنس‌ آن‌ها از سنگ نیست و استفاده نادرست و بی‌دقتی می‌تواند موجب آسیب به دستگاه شود. کشیدن زیاد سیم، ریختن مایعات روی آیفون یا مانیتور، فشار دادن بیش از حد دکمه‌ها از آسیب‌هایی است که به دستگاه وارد می‌شود.
    • نصب نامناسب آیفون تصویری و صوتی: برای نصب آیفون باید بهترین محل را در نظر بگیرید که در معرض رطوبت نباشد، در دسترس باشد، در محل برخورد با اشیا قرار نگرفته باشد و بتوانید آن را در ارتفاع استاندارد نصب کنید تا احتمالا خرابی آیفون و صدمه به آن را کاهش دهد.
    • تغذیه غیر استاندارد: هر یک از آیفون‌های تصویری و صوتی منبع تغذیه مشخصی دارند که برای عملکرد صحیح و اصولی باید به منبع تغذیه آن توجه داشته باشید. اگر بعد از نصب تصویر سیاه شد یا هنگام کار با آن تصویر سیاه شد و گوشی آیفون سوت کشید، قطعا منبع تغذیه آن استاندارد نیست و برای جلوگیری از خسارت بیشتر باشد از یک منبع مناسب استفاده کنید.

    علل شایع خرابی‌های آیفون تصویری و صوتی

    رایج‌ترین خرابی‌ های آیفون تصویری و صوتی کدام اند؟

    آیفون تصویری و صوتی بنا بر دلایلی که در بخش قبلی عنوان کردیم ممکن است دچار خرابی و مشکلاتی شوند و برخی از این مشکلات به عنوان رایج‌ترین خرابی‌ها شناخته می‌شوند.

    • آیفون صوتی در قسمت پنل زنگ می‌خورد اما صدایی در خانه شنیده نمی‌شود!

    در صورت برخورد با این مشکل ممکن است اسپیکر آیفون صوتی سوخته باشد یا کلید قطع کننده خراب شده باشد.

    • زنگ آیفون صوتی و تصویری یکسره شده است!

    یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است رخ دهد زنگ زدن بی‌وقفه آیفون تصویری و صوتی است که بیشتر به دلایلی چون قرار گرفتن در نزدیکی یک دستگاه بی‌سیم مانند تلفن ایجاد می‌شود.

    • چرا صدای آیفون قطع است؟

    بزرگ‌ترین مشکل در آیفون قطع بودن صدای آن است که خراب بودن بلندگو در گوشی یا پنل و قطع بودن سیم آن می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود.

    • چرا صدای آیفون دارای نویز است؟

    گاهی پنل داخلی آیفون به قدری نویز دارد که هیچ صدایی شنیده نمی‌شود. آسیب دیدن قطعات اسپیکر در پنل داخلی، پوسیدگی و اتصالی سیم‌ها، نصب اشتباه، خرابی برد آیفون از رایج‌ترین دلایلی هستند که موجب چنین مشکلی می‌شوند.

    • چرا آیفون سوت می‌کشد؟

    سوت کشیدن آیفون یکی از بدترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات است و برای سوت ممتد آن دلایل مختلفی وجود دارد.
    جابه‌جایی کاور پلاستیکی روی میکروفون، خرابی ترانس تغذیه، فاصله کم بین میکروفون و بلندگو، سوخته شدن برد صوتی در آیفون، اختلال در سیم‌کشی از دلایلی است که موجب این اختلال در آیفون می‌شود.

    •   درب باز کن آیفون عمل نمی کند!

    خرابی شاسی، فاصله زیاد بین ترانس و درب باز کن، قطعی سیم کشی، نقص در برد و کابل بی‌کیفیت موجب این اختلال می‌شود.

    رایج‌ترین خرابی‌ های آیفون تصویری و صوتی کدام اند؟

    راه حل های رفع خرابی آیفون‌های تصویری و صوتی

    برای پیدا کردن یک راه حل مناسب و رفع خرابی آیفون ابتدا باید عیب‌یابی آن را انجام دهید به همین دلیل لازم است که قبل از هرگونه اقدامی با عملکرد و اجزای آیفون تصویری و صوتی آشنا شوید.
    برای اینکه بتوانید یک راه حل درست و مناسب را انتخاب کنید باید ابتدا مشکل آیفون تصویری را پیدا کنید بعد از آن می‌توانید نسبت به رفع خرابی و انتخاب یک راه حل درست و اصولی اقدام کنید.

    راه های پیشگیری از خرابی های پرتکرار آیفون تصویری و صوتی 

    برای جلوگیری از خرابی‌های پرتکرار و رایج بهتر است از بروز این مشکلات پیشگیری کنید که یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آن‌ها بررسی و سرویس دوره‌ای دستگاه است. در شرکت‌های تولید کننده این محصولات، کارشناسانی حضور دارند که با دریافت هزینه‌ای مشخص دستگاه را به صورت دوره‌ای سرویس می‌کنند. بدین ترتیب با این کار از بروز مشکلات بزرگ‌تر و شدید‌تر جلوگیری خواهند کرد.
    به عنوان مثال اگر یک خازن کوچک سوخته شده باشد، کارشناس در سرویس دوره‌ای آن را تعمیر یا تعویض می‌کند در حالی که اگر رفع این مشکل را پشت گوش بیندازید ممکن است موجب خسارت و زیان بیشتری به دستگاه شود.

    روش های عیب یابی آیفون های تصویری و صوتی

    برای عیب یابی آیفون‌های تصویری و صوتی باید از یک کارشناس و متخصص در این حوزه کمک بگیرید، کارشناس با بررسی اولیه و بررسی قطعات مهم آیفون سعی می‌کند عیب یابی دستگاه را بدون باز کردن آن انجام دهد در صورتی که مشکل پیدا نشد باید دستگاه را باز کند و با دقت تمام بخش‌های جزئی و کوچک آن را بررسی کند. گاهی اوقات یک اختلال کوچک در دستگاه می‌تواند منجر به یک مشکل بزرگ شود.

    عیب یابی آیفون تصویری و صوتی به کمک دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود که حتی قادر هستند ولتاژ برق موجود در آن را مشخص کنند.

    روش های عیب یابی آیفون های تصویری و صوتی

    کاهش میزان خرابی آیفون تصویری و صوتی

    طیف گسترده‌ای از خرابی‌ها معمولا در بخش‌های مشخصی از آیفون‌های صوتی و تصویری وجود دارد، این موضوع کار عیب‌یابی آیفون را راحت می‌کند و برای پیدا کردن مشکل دیگر نیازی نیست که کل دستگاه را بررسی کنید، ابتدا بخش‌های مرسوم و رایج‌ را بررسی کنید اگر مشکل از آنجا نبود در بخش‌های دیگری به دنبال مشکل باشید.

    معمولا بیشتر خرابی‌ آیفون تصویری و صوتی به دلیل سوختن قطعات و اجزای جزئی است و در صورت عدم رفع مشکل ممکن است منجر به خرابی بزرگ‌تری شود.
    در زمان خرابی آیفون به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی اجزای این دستگاه به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و خرابی یکی از این اجزا مسئله غیرقابل باوری نیست. در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در رابطه با رایج‌ترین خرابی‌های آیفون تصویری و صوتی در اختیارتان قرار دهیم تا با آشنایی و شناخت آن‌ها بتوانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *